Brisbane, Noosa, Rainbow Beach, Fraser, Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Linda Baarslag - WaarBenJij.nu Brisbane, Noosa, Rainbow Beach, Fraser, Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Linda Baarslag - WaarBenJij.nu

Brisbane, Noosa, Rainbow Beach, Fraser, Byron Bay

Door: Geert&Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

13 December 2007 | Australië, Byron Bay

G'day mates!!

Zo! Een berichtje vanuit het inmiddels weer zonnige Byron Bay! (vannacht heeft het hier erg hard geregend...)
Allemaal een goede Sinterklaas gehad?

Geert is zondag 2 december geland in Brisbane en de dagen daarna hebben we mooi wat sightseeing in de stad gedaan: botanical gardens, Southbank, Mount Coot-tha, China Town etc. Geert moest in het begin wel een beetje wennen aan de temperatuur (onder de lakens ;)) want het is hier zo'n 30 graden warmer dan in NL. Verder hebben we in de avonduren de Irish Pub en het Belgisch Biercafé onveilig gemaakt.

Na 3 dagen brisbane zijn we richting Noosa vertrokken: een toeristisch kustplaatsje. We hebben daar lekker op het strand gelegen en tracks door het rainforest en langs de cliffs gelopen. Het mooiste: de Irish Pub zat tegenover ons hostel ;) dus we hebben verschillende australische biertjes getest. De Ierse mentaliteit bevalt ons wel:

An Irish Toast
When we drink, we get drunk,
When we're drunk, we fall asleep,
When we sleep, we commit no sin,
When we commit no sin, we go to heaven
So let's all get drunk and go to heaven!!

haha!

Na Noosa was het tijd om naar Rainbow Beach te gaan. Dit is een erg klein dorpje vlakbij Fraser Island. Nog niet zo toeristisch als Hervey Bay, dus dat was wel relaxed. Het hostel was super! Vanaf Rainbow Beach hebben we een 3 daagse self-drive tour op Fraser gedaan: het grootste zandeiland van de wereld! Kort samengevat: mooi crossen met de 4WD over het strand en door het binnenland :) we hebben gelukkig niet één keer vast gezeten (in tegenstelling tot enkele andere prutsers...) Goede chauffeur hè! (Brits driving!!) We hebben veel dingo's (wilde honden), haaien, manta's en lizards gezien. De groep was gezellig en multicultureel: 2 duitsers, 4 hongkongers (ofzoiets) en nog 2 nederlanders. Vooral Lake MacKenzie, Lake Wabby and Elli Creek waren de moeite waard!

Na nog een avondje pull'n in de Dingo's Pub zijn we richting Byron Bay gegaan: dit is een hippie dorp op zo'n 3 uur van Brisbane. We zitten in een nog hippier hostel: de Arts Factory Lodge! We slapen dan ook niet in een gewone kamer maar in een hut van Canvas: zeker de moeite waard! Helaas regende het gisteravond en vanmorgen, maar het weer is nu weer toppie!! Dus zo maar weer eens op naar het strand en de stad verkennen!
Eigenlijk was het de bedoeling hier een skydive te doen, maar dat hebben we door het weer van vanmorgen uitgesteld tot in Sydney (mocht de landing niet helemaal gaan zoals het hoort, dan hebben we iig een goede vakantie gehad ;) haha)

Zaterdag vliegen we naar Melbourne waar we nog 1 dagje met papa en Jan kunnen doorbrengen voor zij weer richting NL gaan. Daarna gaan wij een auto huren en verder reizen!

Fotos' kunnen we hier helaas niet uploaden, dus de volgende keer beter!!

Cheers,
Geert en Linda

• 13 December 2007 - 03:39

Guillaume:

Dag Geert en Linda,

Wat een super eerste anderhalve week hebben jullie gehad zeg :-) En hebben ze in al die kroegen ook jullie zo geliefde Grolsch?

Veel succes met de rest van de reis en vooral blijven schrijven he!

Groeten,
    Guillaume

• 13 December 2007 - 08:07

Milou:

Hey Lin,

Het bevalt je goed daar hè!!!! Zit ik dan weer in dat koud KL*te Nederland....
    Ben ziek, het weer is K*T...... IK WIL TERUG!!!!!!!!!! maar ik ben al aan t aftellen, nog 22 dagen, want ik vlieg de 4e om 12 uur weer richting Brizzy en heb een stop in KL. Ik kom de 5e aan in Brizzy, lopen we elkaar nu net mis?

Nou Geert en Lin Kei veel plezier nog!

Kussies Mi

• 13 December 2007 - 08:30

Bren:

hey lin en geert, wat leuk dat jullie nog ff wat posten :) Zo te horen vermaken jullie je wel! Ik hoef gelukkig nog maar 1 week en dan heb ik vakantie :D :D :D oh daar ben ik echt aan toe! helaas geen zon voor mij maar hopelijk blijft het in NL ook mooi weer! Wat gaaf dat jullie willen gaan skydiven! Doe wel voorzichtig he?! Anders moeten jullie met de gipsvlucht weer terug hahaha
    xbren

• 13 December 2007 - 10:30

Geralda:

Howdy Lin & Geert!

Waaahhh... mooi weer in Byron Bay en wij hebben hier al twee dagen mist in de Blue Mountains! Gelukkig klaarde het vanavond op, want anders waren we the three sisters misgelopen ;-)
    De dingo's alleen veilig vanuit de auto gespot of er ook daadwerkelijk oog in oog mee gestaan? Naja... je weet wat je dan moet doen he: rug tegen elkaar en vooral heel indrukwekkend kijken (volgens de bordjes dan haha ;-) )

Geniet van jullie laatste weekjes in de zon!

Cheers,
    Geralda

• 15 December 2007 - 19:49

Brits:

hallo gaiti en linda,

Even een berichtje vanuit Loo. Het is nu zaterdagavond kwart voor negen,even geen leslokaal en kerstartikelen. We zijn ondertussen 11 groepen verder en nog 9 te gaan,dus de grootste helft zit erop, Nu de bestellingen nog,maar vanavond snipperen,zodat we er morgen weer volop tegen aan kunnen. Hoe bevalt het na maanden weer met z'n tweetjes,hopelijk wel weer goed. Geniet maar lekker van deze vakantie ,want voor je het weet is hij voorbij en meoeten jullie weer aan het werk .Opa en oma Slagman hebben een etentje gepland op zondag 20 januari. Kunnen jullie dan ook. Verder is hier alles prima,opa druk met het jagen. Heeft wel zijn ribben gekeneusd,dus nog een geblesseerde in de familie. Oom Herman en tante Carla hebben een ongelijkgehad. Gelukkig alleen maar blikschade.

groetjes vanuit Loo ,mama

• 17 December 2007 - 17:42

Sjon@bonaire:

hey gait en lin,

zee dat je alles ziet en veel plezier.
    het verhaal ziet er goed uit, grote afstanden allemaal als je het vergelijkt met bonaire.
    hier is ook alles nog steeds hopi bon.
    zal ook nog ff een keer een update schrijven.
    groetjes en henig an

sjon

• 18 December 2007 - 19:53

Harry En Femke:

Hallo,

Zo te horen gaat het wel goed daar. We hadden alleen wel wat meer details van de eerste nacht weer samen van jullie verwacht. Wij verwachten dat geert nu een stuk beter loopt doordat zijn zak leeg is, Linda daarentegen,.. we hebben medelijden met je! Haha

Heel veel plezier nog samen en tot begin januari.

Groetjes Femke en Harry

• 19 December 2007 - 15:58

Moniek:

Hey linda,

Ik was even enorm aan het soggen. Tis hier in wageningen nu examen week. Heb eens even al je mooie foto's bekeken. echt super cool :) Wil ook op stage :D

Groetjes Moniek

x-annet

• 22 December 2007 - 00:52

Jonanne:

Hé Lin & Geert!

Bedankt voor jullie 'kerstwens' per mail vanuit het zonnige Australië... 't Is om jaloers op te worden: hier kan het vannacht tot min 10 graden worden!!

Ik ga morgen m'n nieuwe meubeltjes ophalen samen met Chantal (met de bus van Ganzeboom), en de komende tijd lekker veel shoppen en klussen, want per 1 januari kan ik in m'n appartementje; heb d'r zin an!!

Jullie héél veel plezier nog, en plaats maar een keer wat foto's van jullie saampjes.

Groetjes, Jo.